Undersöka marknaden är viktigt när man ska starta företag. Vilka konkurrenter finns det, hur ser köparen ut, vilka vanor har de. Hot och möjligheter i omgivningen, hur ser framtiden ut osv.
Det här är svårt tycker jag. Dels för att jag är ovan vid tänket, det är något jag behöver lära mig. Men det största motståndet är nog att det är så svårt att behålla min optimistiska och hoppfulla linje när jag börjar undersöka. Mindervärdeskomplexet gör sig påmint när jag googlar runt på den ena fina hemsidan efter den andra. Framtiden, vem klarar av att tro på den när man läser en tidningsframsida?
VAD ska jag tillföra i den här världen? Det räcker inte med att säga "jag vill också va me och leka", man måste ju ha nåra grejer att erbjuda i leken också.
Det är lite moment 22 i mitt huve nu. Är det en fördel att det finns ett utbud av det jag tänker mig ha, eller åtminstone liknande utbud eller nackdel att det finns så MÅNGA? Skulle det varit ett bättre läge att ha nåt alldeles unikt som ingen vet vad det är än mindre att de behöver det?
Nä, nu är det dags för coachingsamtal för att hitta drivet igen. Imorrn är det en dag i mitt vanliga liv.
onsdag 4 mars 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Låter jätte spännande! Jag tror på dig min vän, vet att du är unik o att du har såna otroliga kunskaper! Vad är det du ska göra, nu hänger jag inte med o då tycker jag att det är dax att ses snart Kram J
SvaraRaderaMen du har ju dig själv att erbjuda! Det kan (väl) ingen annan göra! Det är unikt - och i ditt fall en otrolig marknadsfördel. Oooo så roligt. Marknadsstrategi väcker minnen till företagsekonomin...det var tider det... ;)
SvaraRaderaKram
Jenny
Oj J, jag har visst inte berättat. Men det gör jag inte här utan mer privat. Ses eller höras snart, mycket snart.
SvaraRaderaFöretagsekonomi ja.....det har jag också läst hmmm. I vilken hjärnskrynkla tror du det ligger kvar i.
Kram LL